Deel 2. Kwaliteit webdesigner laat vaak te wensen over

[cs_content][cs_section parallax=”false” style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][x_custom_headline level=”h2″ looks_like=”h3″ accent=”false”]Deel 2. Kwaliteit webdesigner laat vaak te wensen over
[/x_custom_headline][x_custom_headline level=”h4″ looks_like=”h5″ accent=”false”]Onder constructie, sorry voor het ongemak
[/x_custom_headline][cs_text]Veel websites doen denken aan het programma ‘Help mijn man is klusser’. Braakliggende websites die maandenlang ‘under construction’ staan of slechts gedeeltelijk af zijn, omdat de ondernemer – of zijn opdrachtnemer – ergens aan begon waar niet genoeg expertise en ervaring voor aanwezig was.

Er zijn ook genoeg ‘online marketingadviseurs’ die klanten – op zoek naar de weg van de minste weerstand – naar de mond zullen praten. “Alles draait tegenwoordig alleen maar om Facebook en Twitter. Wij zetten die die accounts voor u op, zodat u geen website nodig heeft. Dat scheelt in de kosten!”

Ja, maar ook in de baten.
[/cs_text][x_image type=”none” src=”https://laurois.nl/wp-content/uploads/2017/02/Deel2internetblog-2.jpg” alt=”” link=”false” href=”#” title=”” target=”” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=””][cs_text]Want er wordt voorbij gegaan aan het feit dat niet iedereen gebruikt maakt van deze Social Media. Daarnaast kan betwist worden of Facebook (alleen) wel een geschikt medium is voor bedrijfsprofilering. Sowieso moeten op Social Media – net als op een website – met regelmaat updates geplaatst worden om inactieve perceptie van het bedrijf te voorkomen.[/cs_text][x_custom_headline level=”h4″ looks_like=”h5″ accent=”false”]Site en ontwikkelaar zijn nooit klaar[/x_custom_headline][cs_text]Een goede website is nooit af, sterker nog, het echte werk begint pas zodra deze gebouwd is en staat. Een website die ‘af’ is en waar niet meer naar wordt omgekeken, zal het pertinent ontbreken aan dynamiek en betrokkenheid met en van de eindklant: die waagt één keer bezoek aan de site om vervolgens nooit meer terug te keren!

Aandachtspunten voor een goede website anno 2017
· Een website moet voor elke ondernemer een dynamische visitekaart zijn
· Regelmatige updates op, en onderhoud aan, websites zijn een múst
· Koppeling van Social Media – zoals Facebook, Twitter en LinkedIn ¬– bevordert ‘traffic’ en dynamiek
· SEO is gekoppeld aan (tekst)kwaliteit en inhoud, niet aan enkel aan ‘keyword density’
· Bij gebrek aan tijd, kennis en ambitie is uitbesteding aan een (goede!) webdesigner de enige verstandige keuze
· Op zoek naar een webdesign bedrijf:
· is ervaring binnen de specifieke ondernemersbranche een grote pré
· zijn referenties van andere klanten een behulpzaam selectiecriterium
· mag een portfoliobeoordeling vooraf nooit ontbreken

Een website moet continu onderhouden worden en daar zit nu juist de crux bij menig webdesigner. Bij een goede site moet de dynamiek kracht worden bijgezet met het regelmatig plaatsen van nieuwe content, updates die gedraaid moeten worden en aan de site gelinkte Social Media die bijgewerkt moeten blijven. Maar zodra de rekening voor de kant-en-klare website is betaald, neemt de webdesigner de benen en is alweer op weg naar een volgende ‘projectje’.[/cs_text][x_image type=”none” src=”https://laurois.nl/wp-content/uploads/2017/02/constructie.png” alt=”” link=”false” href=”#” title=”” target=”” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=””][cs_text]Het gevolg is dat dit slag website ontwikkelaars een spoor van vernieling achterlaat en de webdesign branche een slechte naam geeft.
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][/cs_content]

By | 2017-02-24T18:26:32+02:00 februari 17th, 2017|Blog|Reacties uitgeschakeld voor Deel 2. Kwaliteit webdesigner laat vaak te wensen over

About the Author: