Deel 3 (slot). Kwaliteit webdesigner laat vaak te wensen over

[cs_content][cs_section parallax=”false” style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][x_custom_headline level=”h2″ looks_like=”h4″ accent=”false”]Deel 3 (slot). Kwaliteit webdesigner laat vaak te wensen over[/x_custom_headline][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/2″ style=”padding: 0px;”][x_custom_headline level=”h4″ looks_like=”h5″ accent=”false”]Het doel van een website[/x_custom_headline][cs_text class=”cs-ta-justify”]Vaak heeft een ondernemer voor zijn te lanceren website slechts enkele inhoudelijke ideeën in zijn hoofd. Aan een deugdelijke content developer vervolgens de taak om die beknopte aanlevering van informatie om te gieten in een pakkende vorm. Daarbij moet het uiteindelijke doel immer voor ogen worden gehouden. Voor een commercieel ingestelde ondernemer betekent dit: met behulp van een goed ondersteunende, kwalitatief sterke, dynamische website (extra) afzet van producten, diensten, omzet en inkomen genereren. Hierin schieten veel webdesign bedrijven tekort.[/cs_text][/cs_column][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/2″ style=”padding: 0px;”][x_image type=”none” src=”https://laurois.nl/wp-content/uploads/2017/02/Deel3internetblog-1.png” alt=”” link=”false” href=”#” title=”” target=”” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=”” style=”height:300px;margin-top: 40px;”][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][x_custom_headline level=”h4″ looks_like=”h5″ accent=”false”]Als de webdesigner zijn werk uitbesteedt wordt goedkoop vaak duurkoop[/x_custom_headline][cs_text]Content ontwikkeling wordt vaak uitbesteed aan freelancers/zzp’ers waar het met de (tekst)kwaliteit niet zo nauw wordt genomen. De opdracht wordt op freelance platforms geplaatst om tegen opbod te outsourcen aan de laagste bieder en zo de kosten zo veel mogelijk te drukken. Vervolgens wordt de content (veelal) ongecontroleerd, een-op-een gekopieerd naar de betreffende webpagina’s van de ondernemer. Het resultaat: aangeleverde teksten die veelvuldig bol staan van taal- en spelfouten. Wat een visitekaartje…[/cs_text][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/2″ style=”padding: 0px;”][x_custom_headline level=”h4″ looks_like=”h5″ accent=”false”]Het SEO ei van Columbus blijkt een lege dop[/x_custom_headline][cs_text]En dan zijn daar de vaak valse beloftes van sommige SEO ‘specialisten’. Veel ondernemers wordt voorgeschoteld dat zij door middel van SEO een vloedgolf aan bezoekers zullen krijgen op hun website. “En winsten zullen binnen no time verveelvoudigen!”

Dat soort verkooppraatjes kan linea recta naar het rijk der fabelen worden verwezen.
[/cs_text][/cs_column][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/2″ style=”padding: 0px;”][x_image type=”none” src=”https://laurois.nl/wp-content/uploads/2017/02/business-card-2056020_1920.jpg” alt=”” link=”false” href=”#” title=”” target=”” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=”” style=”margin-top:40px;”][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]Natuurlijk moet een website aan alle SEO eigenschappen voldoen, maar met CMS’s zoals WordPress wordt een groot deel van de broodnodige SEO tools al verworven met de software die wordt gebruikt. Aan de ondernemer, of de ingehuurde content ontwikkelaar, om er voor te zorgen dat de webteksten SEO vriendelijk worden geschreven, waarbij bijvoorbeeld – voor de “vaktechneuten”– de postmeta

(https://www.interpedia.nl/seo/meta-tags/de-meta-description) altijd voorzien is van de juiste tags (https://www.interpedia.nl/seo/meta-tags).

SEO is bepaald geen hogere wiskunde en zeker niet ‘iets’ om extra voor te moeten betalen.

Bovendien is het een utopie te denken om na een Google zoekopdracht bovenaan de ranking te komen staan, door enkele ‘magische’ sleutelwoorden maar vaak genoeg te herhalen. Nee, die beloofde tsunami aan websitebezoekers zal uit pure kwaliteit moeten komen. Kwaliteit uit geleverde producten, diensten en service, maar ook uit de kwaliteit van de website en -teksten.

Zoekmachines worden steeds slimmer en SEO staat tegenwoordig gelijk aan tekstkwaliteit, veel meer dan aan sleutelwoorddichtheid. Alleen websites met kwalitatief goed geschreven inhoud, stijgen tegenwoordig in ranking en het aantal bezoekers.

Om een open deur in te trappen: als een paar keywords het geheim zouden zijn bij de resultaten uit een zoekopdracht, dan zouden alle bedrijven op plek één staan!? Gebakken lucht ligt dichter bij de waarheid…[/cs_text][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/2″ style=”padding: 0px;”][x_custom_headline level=”h4″ looks_like=”h5″ accent=”false”]Het juiste bedrijf kiezen[/x_custom_headline][cs_text]In hun zoektocht naar het juiste webdesign bedrijf moeten ondernemers niet over één nacht ijs gaan.

De kunst is om te kiezen voor een bedrijf dat al aantoonbare, specifieke ervaring heeft in de branche van de onderneming. Ook het lezen van referenties van derden die middels recensies hun oordeel in het verleden hebben gegeven, helpt om een juiste keuze beter te bepalen. Sowieso moet altijd de portfolio van gedane opdrachten bekeken worden om een idee te krijgen van de stijl en werkwijze van een webdesigner.
[/cs_text][/cs_column][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/2″ style=”padding: 0px;”][x_image type=”none” src=”https://laurois.nl/wp-content/uploads/2017/02/hand-813525_1920.jpg” alt=”” link=”false” href=”#” title=”” target=”” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=”” style=”height:300px;margin-top:80px;”][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]
Ondernemers doen er bovendien verstandig aan om immer meerdere offertes te vergelijken en daarbij te vragen om een uiteenzetting van de uit te voeren werkzaamheden en de tijd die deze zullen nemen. Voordat een ondernemer definitief met een webdesigner in zee gaat, geeft een kennismakingsronde met de meest geschikte kandidaten vaak de doorslag. Dan kan worden bekeken of, en met wie, de bekende ‘klik’ er is. Om te zien of ondernemer en webdesigner bij elkaar passen is het tevens van belang of er daadwerkelijk naar de ondernemerswensen wordt geluisterd. Er moet sprake zijn van samenwerking, niet van zelfingenomen geratel en belerend gedrag van de webdesigner (“luistert u nu maar even naar ons, wíj hebben hier verstand van en regelen dit met onze ervaring voor u”).

Ten slotte, een ondernemer moet steeds rekening houden met de beleving van een potentiële klant, waar bij een krakkemikkige website al snel dreigt: wanneer de buitenkant niet deugt, zal de binnenkant waarschijnlijk ook niet deugen.

En natuurlijk kost het leveren van kwaliteit geld, maar bedenk dat het niet leveren van kwaliteit kapitalen kost…[/cs_text][x_image type=”none” src=”https://laurois.nl/wp-content/uploads/2017/02/dollar-bill-166312_1920.jpg” alt=”” link=”false” href=”#” title=”” target=”” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=”” style=”width:500px;”][/cs_column][/cs_row][/cs_section][/cs_content]

By | 2017-02-24T17:42:33+02:00 februari 24th, 2017|Blog|Reacties uitgeschakeld voor Deel 3 (slot). Kwaliteit webdesigner laat vaak te wensen over

About the Author: